Børn
baby3
2013 klinik 064

Børn og spædbørn

En stor del af vores patienter er børn. Især Susanne har opbygget en stor kompetence indenfor både behandling og diagnostik af denne unikke patientgruppe.

Din kiropraktor er uddannet til at behandle dysfunktioner fra bevægeapparatet. Hos det spæde barn præsenterer bevægeapparatssymptomer sig anderledes end hos voksne. Følgende symptomer kan være tegn på, at der er dysfunktioner i bevægeapparatet:

• utrøstelig gråd/koliksymptomer
  • uroligt barn
  • dårlig søvn
  • skævt kranie/fladt baghoved
  • favoritside
  • brystpræference
  • skævhed (bananform) når barnet ligger ned
  • forstoppelse
  • at barnet ikke vil ligge på maven/løfte hovedet i maveliggende
  • ligger med hovedet bagover

Der er ofte sammenhæng mellem symptomer og enten meget hurtige eller meget langvarige fødsler, der måske er endt ud med akut kejsersnit, eller brug af sugekop.

Hos det ældre barn kan symptomerne være mere tydeligt bevægeapparatsrelateret, men ikke altid. Det kan være relevant at få dit barn vurderet hos din kiropraktor, hvis dit barn har rygsmerter, men også symptomer på "vokseværk" (f.eks. smerter i knæ, hæle), hovedpine, dårlig koncentration eller ondt i maven kan være forårsaget af dysfunktioner i bevægeapparatet.

Hovedpine eller ondt i maven være nogle gange være tegn på at der er dysfunktioner i bevægeapparatet, og kan derfor behandles effektivt hos en kiropraktor.

Omvendt kan man ligeledes have symptomer fra bevægeapparatet, der i virkeligheden stammer fra de indre organer. En kiropraktor er uddannet til at vurdere om symptomerne er bevægeapparatsrelateret. Vurderer din kiropraktor, at der er anden årsag til symptomerne, henvises der altid til egen læge.